Hitlergruß in Großbritannien erlaubt?

2 Antworten

Eine Petition diesbezüglich ist gescheitert.

Introduce laws like the German Strafgesetzbuch section 86a to ban Nazi symbols - Petitions (parliament.uk)

Allerdings

A Newcastle football fan who made a Nazi salute towards Tottenham Hotspur fans during a match has pleaded guilty to causing racially aggravated harassment, alarm and distress.

Newcastle fan pleads guilty to Nazi salute | The Crown Prosecution Service (cps.gov.uk)

Es kann also durchaus rechtliche Konsequenzen nach sich ziehen.

Meines Wissens ist das auch in Großbritannien nicht erlaubt, allerdings sind die Reaktionen auf sowas in anderen Ländern meistens etwas gemilderter als bei uns.