Wie hat sich BTS gegründet?

3 Antworten

Wie alle anderen Kpop Gruppen auch. Sie haben an Auditions teilgenommen, waren gut genug um trainees zu werden. Dann haben die Manager gedacht lass uns diese jungs mal in eine Gruppe tun. Der erste in der Band war Rapmon und der letzte Jimin

Suada10  23.06.2016, 16:02

Der letzte war V

DirectionFreak  23.06.2016, 17:03

Tut mir Leid dich enttäuschen zu müssen, aber es war Jimin.

FragezeichenS3  30.01.2017, 23:00

Der Letzte war wirklich Jimin, V wurde bloß solange wie möglich geheim gehalten.

wie die meisten kpop-gruppen: sie haben separat an auditions ihrer company teilgenommen und sind nach einigen jahren training zusammengepackt worden.

ein bisschen mehr info findest du im englisch-sprachigen wikipedia-artikel:

Bangtan Boys' first members were recruited through Big Hit's "Hit it" auditions in 2010 and 2011. It was a nationwide audition where people were recruited from their local provinces, like Jimin and Jungkook from Busan and V and Suga from Daegu. Jungkook was casted by Big Hit after leaving the Superstar K3 auditions in 7th grade. He trained with Movement Lifestyle in LA during the summer of 2012. Jimin attended the Busan High School of Arts and studied in the modern dance department. He was recruited through a private audition. Before his audition, Jin had been a film arts student. Rap Monster was already performing as an underground rapper and had released several tracks informally, including a collaboration with Zico. He had previously used the stage name "Runch Randa." J-Hope was part of street dance team Neuron before he was a trainee and won prizes in dance festivals in Gwangju. He later enrolled in the Korea Arts School.[2][3] J-hope was also featured as a rapper for Jokwon's "Animal".[4] The group's personal Twitter account was created in 2011, which they used to keep in contact with their fans before debut.

Rap Monster ist zu erst zur Gruppe gekommen und hat bei der Auswahl der anderen Mitgliedern mitgeholfen, darum ist er auch der Leader der Gruppe.